چند توصیه

 

  • در صورتی که قبلاً شکایتی به سازمان بازرسی کل کشور ارسال نموده‌اید و پرونده شما در حال رسیدگی است و یا گزارشی از سوء جریان اداری ارائه نموده اید، از ارسال مجدد شکایت یا گزارش خودداری نمایید. ضمناً پیگیری شکایت‌های خارج از این سامانه که قبلاً به اداره ارسال شده است از طریق مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با تلفن 32390426 امکان‌پذیر است.
  • به شکایت‌هایی که قبلاً به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده است و مجدداً از این طریق ارسال می‌شود ، رسیدگی نخواهد شد.
  • شکایت‌هایی که دارای اطلاعات ناقص و یا نادرست بوده و یا مشخصات شاکی ناقص و یا هویت وی احراز نشود، رسیدگی نخواهد شد.
  • اکیداً درخواست می‌گردد شکایت خود در چند موضوع را در یک شکایت نامه ارسال نکنید. به عبارتی دیگر در صورتی که از یک مرکز و یا چند مرکز در یک موضوع و یا در چند موضوع شکایت دارید؛ برای هر یک از مراکز و برای هر یک از موضوعات یک فرم شکایت تنظیم و ارسال نمایید.
  • در صورتی که جمعی از اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا یک شخص حقوقی به ثبت شکایت در سامانه تمایل دارد باید مشخصات یک فرد حقیقی به نمایندگی از اشخاص در فرم شکایت درج شود؛ در غیر این صورت به شکایت رسیدگی نمیشود.
  • مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده بر عهده شاکی خواهد بود.
  • تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره‌دار اجباری است.
  • متن شکایت خود را حداکثر در 1500 کلمه معادل تقریبی 3 صفحه A4 تنظیم نمایید.
  • باتوجه به محدودیت زمانی درنظر گرفته‌شده برای ایجاد ارتباط با سرور درفضای اینترنت به هنگاه ورود اطلاعات، شایسته است در ابتدا متن شکایت خود را خارج از این سیستم تایپ نموده و به هنگام تکمیل اطلاعات شکایت نامه خود، آن را در محل متن شکایت کپی نمایید.
  • کسانی که امکان استفاده مستقیم از این سامانه را ندارند، با تماس با تلفن 32390426 می‌توانند از خدمات اپراتوری اداره رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بهره‌مند شوند.