پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مناسبت هفته ملی سلامت روان

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۳۶۳۷ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۱۵۸
دکتر آرش صید آبادی؛ معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با ارسال پیامی، هفته ملی سلامت روان را گرامی داشت.
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مناسبت هفته ملی سلامت روان

 

 

۱۰اکتبر مصادف با ۱۸ مهر، به عنوان روز جهانی بهداشت روان است و در ایران به همین مناسبت از ۱۸ تا ۲۴ مهر، به نام هفته ملی سلامت روان نامگذاری شده است.

شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای این روز، «سلامت روان مسوولیت فردی و اجتماعی همه ماست» انتخاب شده است.

انتخاب این شعار، مبین وجود چالش در این حوزه است و فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و درنگ بیش تر بر اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت روان در زندگی فردی و اجتماعی و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

با توجه به گستره عوامل تاثیر گذار بر سلامت روان، این نکته آشکار می شود که مسوولیت تامین سلامت روان جامعه، فراتر از یک سازمان تخصصی تحت عنوان وزارت بهداشت با دستگاه های زیر مجموعه آن است و این مهم، نیاز به احساس مسوولیت و همکاری همه جانبه فردی و اجتماعی می باشد و از آن جایی که مداخلات همه جانبه گروه ها و افراد در موفقیت کنترل شیوع اختلالات روانپزشکی و افزایش سواد سلامت روان جامعه بسیار کلیدی و مهم می باشد، ضروری است که تک تک افراد و گروه ها همگام با وزارت بهداشت و سازمان های ذیربط در این امر خطیر مشارکت نمایند، تا بتوان جامعه ای سالم از نظر روانی داشته باشیم.

بهداشت روان، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه ماست و هیچ کس نباید از دسترسی به مراقبت های سلامت روان محروم شود. در راستای رسیدن  به این هدف، وزارت بهداشت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، کارشناسان سلامت روان را مستقر نموده است تا خدمات آموزشی، مشاوره ای و روان درمانی را به صورت رایگان برای جمعیت تحت پوشش خود ارائه دهند.

ضمن گرامیداشت این هفته و تشکر از تمام روان شناسان و مشاورانی که در مسیر ارتقای سلامت روان قدم بر می دارند، از همه افراد و سازمان هایی که در افزایش سواد سلامت روان جامعه گامی موثر بر خواهند داشت صمیمانه تشکر می نمایم.

 

 دکتر صید آبادی

معاون بهداشتی دانشگاه

کلیدواژه‌ها: روان سلامت روان بهداشت روان روان جامعه سلامت روان جامعه دکتر صیدآبادی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود معاونت بهداشت


نظر شما :