پیام تبریک دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بمناسبت روز و هفته ملی جوان

پیام تبریک دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بمناسبت روز و هفته ملی جوان

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۰ کد : ۱۵۳۱۸ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۱۸۴
دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پیامی روز ملی جوان و هفته جوان را تبریک گفتند:
پیام تبریک دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بمناسبت روز و هفته ملی جوان

نامگذاری ۲ الی ۸  اسفندماه ۱۴۰۲ بعنوان هفته جوان با شعار « جوان سالم ، خانواده سالم ، جامعه سالم » به اهمیت و ارزش جوانان در پیشبرد اهداف کشور و تلاش همه جانبه در راستای ارتقاء سلامت جوانان، به عنوان پدران و مادران آینده تاکید کرده است.

از آنجایی که موضوع سلامت جوانان یک مساله فرابخشی است و در ساختار وزارت بهداشت نیز واحدهای متعددی، با توجه به رسالت خود، متولی بخش ها و حیطه هایی از سلامت جوانان هستند، لذا موفقیت در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت جوانان با مشارکت کلیه ذینفعان این امر میسر است.

جوانان گروه سنی ۱۷ الی ۴۰  سال را در ایران شامل می شود . بسیاری از جوانان در نقش نیروهای مولد، مسئول و اثرگذار در جوامع مختلف زندگی می کنند. جوانان امروز بهتر از گذشته، آموزش دیده و دانش کسب می کنند.

جوانان، سالم ترین دسته از انسان ها هستند که در آستانه ورود به آینده هستند، آینده ای که رهبری خانواده، اقتصاد و اجتماع را به عهده خواهند گرفت. بنابراین رشد و کسب آگاهی در زمینه های مختلفی مانند: نهادینه سازی سبک زندگی سالم (ازدواج موفق و آگاهانه)، پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز ( بیماری های منتقله از راه جنسی، کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی، دخانیات، الکل و سوء مصرف مواد، اختلالات روانی و...)، پیشگیری از مرگ به علت حوادث ترافیکی و  داشتن نسلی سالم و شاد، موثر خواهد بود. لذا توصیه می شود جهت تشکیل پرونده و دریافت خدمات سلامت ویژه این گروه سنی به خانه های بهداشت و پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

اینجانب ضمن تبریک خجسته میلاد باسعادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام و روز جوان، روز جوان را به آینده‌سازان عزیز میهن تبریک عرض می‌کنم و سلامتی، موفقیت و شادکامی جوانان را از ایزد مهربان خواستارم.


( ۱ )

نظر شما :