افتتاح و بهره برداری مرکز جامع سلامت میقان با دستان مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۵۸۳۱ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۹۵
مرکز جامع سلامت میقان روز پنج شنبه سی ام فروردین ۱۴۰۳، با حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر بهروز رحیمی معاون معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، دکتر بهادری رئیس دانشگاه و جمعی از مدیران و معاونین افتتاح شد.
افتتاح و بهره برداری مرکز جامع سلامت میقان با دستان مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:در ابتدای ورود هیئت نظام سلامت، با حضور بر سر مزار شهدای سلامت در روستای میقان به تجدید میثاق با آرمانهای شهدا پرداختند و سپس در محل افتتاح مرکز بهداشت میقان و محل زیست پزشک این روستا حضور پیدا کردند. 

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های بهداشتی در خانه های بهداشت در راستای بهبود کیفیت خدمات سلامت به روستائیان می باشد، عنوان کرد امیدواریم خواسته ها و نیازهای مردم روستا در بحث سلامت بیش از پیش میسر گردد و این مکان فقط برای فیوضات الهی از جمله استمرار نسل و جوانی جمعیت و فرزند آوری و خدمات صرفا بهداشتی برای پیشگیری از آسیب های جسمی و روانی بدون نیاز به درمان استفاده شود .زیرا بهداشت بعنوان اهرم پیشگیری ، مقدمه ای بر درمان است و هرچه در این بخش سرمایه گذاری شود، نتایج بهتری در سلامت عموم مردم حاصل می گردد.

دکتر بهادری ضمن تبریک افتتاح این پروژه به مردم بومی و قدردانی از پیگیری های مقامات ارشد وزارتخانه در تحقق این امر، گفت:  خانه بهداشت میقان  در قالب یکی از پروژه های محرومیت زدایی مناطق روستایی آغاز شد و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته تکمیل و آماده خدمت رسانی شد.

 وی در ادامه افزود:این مرکز خدمات ۴۱۰ متر مربع زیربنا دارد و علاوه بر ۸۱ متر مربع زیر بنای محل زیست پزشک، برای ساخت آن هزار و ۲۰۰ متر محوطه سازی و ۳۴۴ مترمربع دیوارکشی انجام شد که امیدوارم با تجهیزات جدید در  خانه های بهداشت  جدیدالتاسیس ، خدمات بهداشتی و درمانی برای عموم اهالی روستا با کیفیت بهتر انجام شود.

گفتنی است به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اعتبار هزینه شده برای این طرح که عملیات ساخت آن در سال ۱۳۹۶ آغاز شد، ۸۰ میلیارد ریال است و افزون بر پنج هزار نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند.

 


نظر شما :