برنامه هایی با شعار سلامت خانواده و سلامت زمین برگزار شد.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۵۹۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۷
صبح گاه سومین روز هفته سلامت و مقارن با هفته زمین پاک؛ برنامه پاکسازی محیط زیست از زباله با حضور کارشناسان بهداشت محیط، هیات ورزش های همگانی و تشکل های مردمی در پارک بلوار صورت پذیرفت. سپس زنگ زمین پاک در موزه آب با حضور دکتر شریفی عرب معاون اجرایی معاونت بهداشت، کارشناسان بهداشت محیط و مسئولین شهری درموزه آب شاهرود نواخته شد.
برنامه هایی با شعار سلامت خانواده و سلامت زمین برگزار شد.

معاون اجرایی معاونت بهداشت ضمن تاکید بر نقش مخرب زباله ها در طبیعت اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای سومین روز هفته سلامت، شعار سلامت خانواده و سلامت زمین برگزیده شده است تا با ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین، بتوانیم فرهنگ محیط زیست را حفظ کرده و از توان مردمی جهت پاکیزه نگه داشتن زمین امداد بگیریم. در اینصورت سلامت زمین، لاجرم برسلامت خانواده منتج خواهد شد.

وی افزود: این زباله‌ها بر آلودگی آب، خاک، هوا، ایجاد مسمومیت بین سایر جانداران اثرگذار هستند و در صورت تداوم بی‌توجهی حتی در دراز مدت می‌توانند بر زیست‌بوم‌ها نیز تاثیر بگذارند که مناسبت‌هایی مانند هفته سلامت و هفته زمین پاک، فرصتی مناسب برای ارتقای آگاهی در مورد مدیریت پسماند و کاهش مصرف این مواد پلاستیکی است. زیرا اگر در چنین مناسبت‌هایی چاره اندیشی نکنیم، در آینده نه چندان دور باید منتظر مخاطرات بیشتری باشیم.

گفتنی است به همین منظور و در راستای گسترش مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست در بین شهروندان، برنامه های متنوعی از جمله نواختن زنگ زمین پاک در خانه محیط زیست شاهرود (موزه آب) و پاکسازی تفرجگاه ها از زباله (پارک بلوار) در این روز برنامه ریزی و اجرا گردید.


نظر شما :