درهمایش تکریم سفیران سلامت دانشجویی مقارن با روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» تاکید شد؛

دانشجویان فرهنگ‌سازان خوبی در حوزه سلامت هستند

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸ کد : ۱۵۹۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۰
این مراسم با حضور دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر واحدی معاون آموزشی، مسئولین واحدهای معاونت بهداشتی و جمع کثیری از دانشجویان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در سالن پورسینا برگزار شد.
دانشجویان فرهنگ‌سازان خوبی در حوزه سلامت هستند

در ابتدای مراسم دکتر میرزایی ضمن خوشآمدگویی به دانشجویان و حضار گفت: اهمیت بخش بهداشت در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست و بعنوان یک عامل پیشگیرانه ، نقش مهمی در هموارکردن مسیر درمان جامعه دارد که با توجه به گستردگی حیطه بهداشت وسلامت در حوزه های مختلف در تمام مناطق دور افتاده؛ نیازمند مشارکت مردمی، دانش آموزان ، دانشجویان و حتی سایر دستگاه های اجرایی هستیم بطوریکه هر فرد نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت کند و با داشتن اطلاعات موثر بتواند زمینه ساز ارتقا سطح سواد سلامت باشد. یکی از ظرفیت های جوان و کوشا جهت ترویج فرهنگ سلامت، توسعه سواد سلامت، نظیر سلامت تغذیه ای، آگاهی بخشی خود مراقبتی و آشنایی با بیماری های غیرواگیر؛ گروه دانشجویان هستند.

وی افزود:هر روز هفته سلامت با شعاری نامگذاری گشته  تا متولیان حوزه سلامت به این مهم پرداخته و برنامه های لازم را انجام دهند. پنجمین روز هفته سلامت با شعار سلامت خانواده و فرهنگ سلامت نامگذاری گشته که دانشجویان بعنوان مهمترین بخش فرهنگ سازان سلامت نامبرده میشوند زیرا‌ سفیران سلامت دانشجو اطلاعات بهداشتی را از آموزش‌هایی که توسط متخصصین این حوزه ارایه می‌شود به سطح جامعه منتقل می‌کنند تا خانواده و جامعه از زندگی بهتری بهره مند گردند.

وی هدف از برگزاری چنین همایش هایی را آشنایی سفیران دانشجویی  با اولویتهای بهداشتی جامعه، نحوه برخورد و رفع مشکلات بهداشتی و نیز خدمات مربوطه دانست.

در ادامه ی مراسم دکتر واحدی ضمن تاکید بر اهمیت نهادینه نمودن و ترویج برنامه های خود مراقبتی در آموزش سبک زندگی سالم ،  به بیان مطالب آموزشی سبک تغذیه سالم، موارد اولیه تشخیص بیماری های غیرواگیر و سرفصلهای خود مراقبتی پرداخت که این مطالب قابلیت انتشار توسط سفیران سلامت دانشجویی در گروه های دوستان، خانواده و اجتماع را داشت.

برگزاری مسابقه دانشجویی ، نمایش کمدی و تقدیر از سفیران دانشجویی، از برنامه های جنبی این همایش بود که با استقبال خوب دانشجویان روبرو گردید.


نظر شما :