به پویش پیشگیری از غرق شدگی بپیوندید

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۰ کد : ۱۶۷۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۷
به پویش پیشگیری از غرق شدگی بپیوندید

دکتر مهدی میرزایی معاون بهداشت فرمود : پویش ملی پیشگیری از غرق شدگی در ایران از یکم الی هفتم مرداد برگزار می شود که به صورت جهانی در 25 جولای مصادف با سوم مرداد نیز در سراسر جهان در جهت پیشگیری از غرق شدگی تلاش می گردد.

دکتر میرزایی اظهار کرد اینجانب ضمن پیوستن به پویش پیشگیری از غرق شدگی به کلیه کارکنان دانشگاه توصیه می کنم با پیوستن به این پویش در آموزش و مداخلات پیشگیرانه اقدام نمایند تا با یاری خداوند متعال شاهد مرگ تلخ کودکان، نوجوانان و جوانان در اثر غرق شدگی نباشیم.

ایشان افزود: غرق شدگی یکی از عوامل مهم فوت به خصوص در فصل‌های گرم سال محسوب می‌شود که نه تنها قابل پیشگیری است، بلکه برای کاهش فوتی‌های ناشی از آن، نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق و فرهنگ‌سازی مناسب است.

به طور متوسط، سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در جهان به علت غرق شدگی فوت می‌کنند. مرگ‌های ناشی از این حادثه در رده سومین علت مرگ از آسیب‌های غیرعمدی، بعد از آسیب‌های ترافیکی و سقوط در جهان قرار گرفته است. قابل ذکر است متاسفانه ما در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در سال های گذشته شاهد مرگ کودکان و جوانان در استخرهای کشاورزی، مخازن ذخیره آب بوده ایم.

ایشان تاکید کرد ارتقاء فرهنگ عمومی در زمینه پیشگیری از غرق شدگی بسیار اهمیت دارد و خانواده‌ها باید به هشدارها توجه کنند. در برخی مکان‌ها نوشته شده که شنا در این منطقه ممنوع است و بعد می‌بینیم برخی افراد در همان مکان‌ها در حال شنا کردن هستند. وقتی حادثه رخ می‌دهد، افرادی که در محل حضور دارند می‌توانند با حفظ ایمنی و خونسردی ابتدا به فرد کمک کنند.

به هر حال بعد از حادثه، اولین تماس با اورژانس گرفته می‌شود تا به فرد حادثه دیده کمک کند و به طور مثال اقدامات احیا را انجام داده یا فرد را به بیمارستان و مرکز درمانی منتقل کند.

کلیدواژه‌ها: غرق شدگی پیشگیری غرق شدگی غرق پیشگیری غرق پیشگیری مرگ حادثه پویش


نظر شما :