تغذیه با شیر مادر بهترین سرمایه گذاری برای سلامت و بقای کودکان ومادران می باشد

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۶۸۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸
دکترمیرزایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن تبریک هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بیان داشت: تغذیه با شیر مادر بهترین سرمایه گذاری برای سلامت و بقای کودکان و مادران است
تغذیه با شیر مادر بهترین سرمایه گذاری برای سلامت و بقای کودکان ومادران می باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: لیس للصّبّی لبنٌ خیرٌ من لبن امّه.  هیچ شیری برای کودک بهتر از شیر مادرش نیست.

دکتر میرزایی گفت :تغذیه با شیر مادر پایه و اساس زندگی است و به سلامت کوتاه مدت و بلند مدت، تغذیه مناسب و امنیت غذایی در شرایط اضطراری و غیر اضطراری کمک می کند؛ تغذیه با شیر مادر یکی از حقوق بشر است که باید مورد احترام قرار گیرد، حفظ شود و تحقق یابد.

وی با اشاره به برگزاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با شعار «حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه»، گفت: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر سال جاری در راستای دستیابی به اهدافی از جمله ارتقای آگاهی جامعه در خصوص چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و توسعه بستر مناسب جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه است ، همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها را طلب می‌کند و تلاش برای ترویج تغذیه با شیر مادر باید در تمامی سطوح جامعه ادامه یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود :مسئولین بهداشتی و همچنین عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و تغذیه با شیر مادر به عنوان یکی ازحقوق اولیه به رسمیت شناخته شود.

 

در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما یادآوری می شود که حمایت و آموزش می تواند نقش موثری در بهبود و ارتقاء روند تغذیه با شیر مادر داشته باشد؛ وقت آن است که همگان برای حفظ و حمایت از تغذیه با شیر مادر نسبت به اطلاع رسانی، آموزش و حمایت بیشتر اقدام کنیم؛ این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها کمک می کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی و صمیمی بین مادر و فرزند فراهم می‌کند که منجر به ارتقای تکامل عاطفی روانی کودک و در دوران بلوغ موجب امنیت روانی بیشتری می‌شود. همچنین تغذیه با شیر مادر سبب رشد و تکامل مطلوب و بقای کودک می‌شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه ، برنامه ریزی برای اجرای فعالیت‌های هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر را مطابق با روز‌های این هفته، تشریح و بیان کرد: چهارشنبه ۱۰ مرداد، "نقش سیاستگذاران در بهبود وضعیت شیردهی"، پنجشنبه ۱۱ مرداد، "نقش پدران در شیردهی موفق"، جمعه ۱۲ مرداد "نقش روحانیون و گروه‌های مذهبی در حمایت از تغذیه با شیر مادر"، شنبه ۱۳ مرداد "نقش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادر و شیرخوار"، یکشنبه ۱۴ مرداد "نقش رسانه‌ها و فضا‌های مجازی در آگاهی و مهارت مادران و خانواده ها"، دوشنبه ۱۵ مرداد "نقش گروه‌های مردمی در ترویج تغذیه با شیر مادر"، سه شنبه ۱۶ مرداد "نقش مدیران و کارفرمایان در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر"، نامگذاری شده است.

 

کلیدواژه‌ها: مادر شیر مادر تغذیه شیر مادر ترویج تغذیه شیر مادر حمایت تغذیه شیر مادر تغذیه ترویج تغذیه حمایت تغذیه تغذیه شیر شیر


نظر شما :