واکسیناسیون پنوموکوک برای نوزادان شهرستان های شاهرود و میامی آغاز شد.

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۶۸۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شروع برنامه واکسیناسیون کشوری پنوموکوک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از روز شنبه ۱۳ مردادماه خبر داد.
واکسیناسیون پنوموکوک برای نوزادان شهرستان های شاهرود و میامی آغاز شد.

دکتر میرزایی گفت :تزریق واکسن پنوموکوک به نوزادان دو ماهه و تزریق دوز یادآور آن در چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی در مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه‌ علوم پزشکی شاهرود آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان داشت:پنوموکوک یکی از شایع ترین علت های مربوط به عفونت‌های تنفسی و یکی از علت های اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان است، گفت: ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی، مننژیت، باکتریمی، سپسیس و سایر عوارض شایع ناشی از پنوموکوک می شود.

دکتر میرزایی یادآور شد: پنومونی پنوموکوکی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان است لذا با تزریق این واکسن می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های جدی و بستری شدن کودکان در بیمارستان جلوگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: واکسیناسیون یکی از موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار است و با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای کودکان به بیماری‌های خطرناک جلوگیری کرده و سلامت جامعه را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: برنامه واکسیناسیون پنوموکوک بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در حال حاضر از شیرخواران دو ماهه آغاز و درتمامی پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی شاهرود آماده ارائه خدمت به افراد واجد شرایط هستند

.

کلیدواژه‌ها: پنوموکوک کودکان شاهرود پزشکی شاهرود علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واکسیناسیون بهداشت تزریق


نظر شما :