برپایی مراسم تکریم و منزلت سالمندان

۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۹۷۰۷ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۲۶۹
برپایی مراسم تکریم و منزلت سالمندان

ارزش والای سالمند در جامعه و ضرورت توجه به ابعاد گوناگون این دوره از زندگی آن‌ها سبب شده است نخستین روز اکتبر به عنوان "روز جهانی سالمند" نام‌گذاری شود.

در این راستا ششم تا دوازدهم مهرماه با شعار "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است و به این مناسبت مراسم تکریم و بزرگداشت مقالم سالمندان در مورخ دهم مهر ماه سال جاری در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار گردید.

این برنامه با مدیریت معاونت بهداشتی دانشگاه و مشارکت شهرداری شاهرود، سازمان بهزیستی شاهرود و موسسه مادر، با حضور دکتر شیبانی؛ رییس دانشگاه، دکتر صیدآبادی؛ معاون بهداشتی دانشگاه، حجت السلام و المسلمین امینی؛ امام جمعه شاهرود، حجت السلام و المسلمین باغشنی؛ مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، مهندس احمدی؛ شهردار شاهرود، آقای جهانسیر؛ رییس اداره بهزیستی و سایر مسئولین و جمعی از سالمندان و بازنشستگان ادارات علوم پزشکی، شهرداری و بهزیستی حضور داشته اند.

در این برنامه دکتر صیدآبادی؛ معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شاهرود، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه در ارتباط با هفته ی سالمندان، نقش سالمندان در برنامه های جاری، مقام و منزلت سالمندان، سالمندی سالم و مشکلات مرتبط با سالمندان و بیماری های مزمن و واگیر در سالمندان و مراقبت های مربوطه مطالبی بیان نمودند و به لزوم توجه به نشاط آفرینی زندگی سالمندان و فراهم نمودن شرایط جهت سبک  زندگی سالم آنان تاکید نمودند.

همچنین دکتر صیدآبادی بیان داشتند؛ سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیت‌های بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژی‌های جدید در پیشگیری تشخیص و درمان بیماریها، اجرای موفقیت آمیز برنامه تنظیم خانواده بهبود شرایط اقتصادی-اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

در ادامه این برنامه دکتر شیبانی؛ رییس دانشگاه و حجت السلام و المسلمین امینی؛ امام جمعه شاهرود و مهندس احمدی؛ شهردار شاهرود، مطالبی در ارتباط با این هفته و برنامه های مرتبط بیان نمودند.

در این برنامه ضمن برگزاری برنامه های مفرح و با نشاط، اقدام به ارایه خدمات مشاوره ای و بررسی میزان قند خون افراد شد و ضمن آرزوی سلامتی و آرامش خاطر  برای حاضرین در جلسه، برنامه اتمام یافت.

 روز شمار هفته ملی سالمندان بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت بدین شرح اعلام گردیده است:

 چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۶: روز رسانه، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی

 پنج شنبه ۱۴۰۱/۷/۷: روز آموزش و توانمندسازی

 جمعه ۱۴۰۱/۷/۸: روز خانواده و جامعه دوستدار سالمند

 شنبه ۱۴۰۱/۷/۹(روز جهانی سالمند): روز تاب آوری و مشارکت زنان سالمند

 یک‌شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۰: روز مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی

 دوشنبه ۱۴۰۱/۷/۱۱: روز حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی

کلیدواژه‌ها: سالمند روز جهانی سالمندان شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراسم


نظر شما :