برگزاری جلسه آموزشی خودمراقبتی و سلامت روان

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۴ کد : ۱۱۵۷۶ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۱۶۵
برگزاری جلسه آموزشی خودمراقبتی و سلامت روان

 جلسه آموزشی با موضوع خودمراقبتی در سلامت روان به مناسبت هفته سلامت در مورخ ۹ اردیبهشت ماه سال جاری در کارخانه کابل مغان شاهرود برگزار گردید.

در این برنامه آقای نوری؛ کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان داشت: خودمراقبتی در سلامت روان منجر به افزایش سواد سلامت روان می شود، بدین معنی که  خود آگاهی و باورهای افراد در مورد اختلالات روانپزشکی افزایش می یابد و به شناسایی، مدیریت یا پیشگیری از این اختلالات کمک می کند. افزایش سواد سلامت روان منجر می شود توانایی شناخت اختلالات روانپزشکی را داشته باشیم، بدانیم چگونه اطلاعات حوزه سلامت روان را جستجو کنیم، فاکتورهای خطر سلامت روان و علل اختلالات روانپزشکی را بشناسیم، نسبت به کمک های حرفه ای آگاهی داشته باشیم و نگرش شناسایی و درمان بموقع را پیدا کنیم.

ایشان همچنین در ارتباط با خودمراقبتی افزودند، خودمراقبتی شامل اقدامات و رفتارهای اکتسابی ،آگاهانه و هدفدار است که مردم برای خود، فرزندان و خانواده شان انجام می دهند تا سالم تر بمانند، از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند و نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی خود را برآورده سازند.




 

کلیدواژه‌ها: خودمراقبتی سلامت روان کابل مغان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود معاونت بهداشتی


نظر شما :