پیام تبریک دکتر صیدآبادی به مناسبت روز جهانی خودمراقبتی

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲ کد : ۱۲۶۷۸ اخبار تصویری اخبار
تعداد بازدید:۳۱۱
 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دکتر صید آبادی؛ رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی خودمراقبتی پیام تبریکی به شرح ذیل اعلام داشتند؛
پیام تبریک دکتر صیدآبادی به مناسبت روز جهانی خودمراقبتی

 

 

 سلامت همه آفاق در سلامت توست 
به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

  24 جولای مصادف با 2 مرداد روز جهانی خودمراقبتی نام گذاری شده است. 

 شعار جهانی خود مراقبتی امسال با عنوان "تاب آوری، سازگاری و شکوفایی در شرایط سخت " و شعار ملی "خود مراقبتی، شکوفایی و سلامت خانواده" است.

 خودمراقبتی؛ گام اول سلامت است. خودمراقبتی شامل اقداماتی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که افراد، برای زندگی بهتر و حفظ و ارتقاء سلامت خود، خانواده و نزدیکانشان انجام می دهند. از حیطه های خود مراقبتی می توان به ارتقاء سلامت، اصلاح شیوه زندگی، پیشگیری از بیماری، ارزیابی علایم، حفظ سلامت، درمان بیماری  و توان بخشی اشاره کرد.

 سرمایه گزاری در افزایش سواد سلامت جامعه و ارتقا خودمراقبتی از موثرترین نگاه های بهداشتی است. درمان در بستر زمان اقدامی مقطعی است اما خود مراقبتی فعال، ضامن سلامت در تمام سال های زندگی است.

 روز جهانی خودمراقبتی، فرصت مغتنمی فراهم می نماید که زحمات شبانه روزی همه عزیزانی که در این زمینه اقدام می نمایند از جمله کارشناسان شاغل در واحد آموزش و ارتقا سلامت، همکاران شاغل در مراکز و خانه های بهداشت، داوطلبان و سفیران سلامت، را ارج بنهیم و به این وسیله ضمن عرض تبریک و تهنیت، از تلاش های خالصانه شما صمیمانه قدردانی می نمایم.


دکتر آرش صیدآبادی
معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
 

کلیدواژه‌ها: روز جهانی خودمراقبتی شاهرود دکتر صیدآبادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود


نظر شما :