نخستین جشنواره ملی گردهمایی های علمی دانشجویی - ساینس اسلم

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۵۵۵۰ اسلاید شو اخبار
تعداد بازدید:۴۷۵
نخستین جشنواره ملی گردهمایی های علمی دانشجویی - ساینس اسلم
نخستین جشنواره ملی گردهمایی های علمی دانشجویی - ساینس اسلم

نخستین جشنواره ملی گردهمایی های علمی دانشجویی (Science slam)، توسط دانشگاه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران برگزار خواهد شد.

آدرس دبیرخانه : دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران، اوین، بلوار دانشجو، بن بست کودکیار، ساختمان فارابی، طبقه دوم،کمیته تحقیقات و فناوری دانشجوئی

شماره تماس:    71732833-021

سامانه جشنوار گردهمایی های علمی دانشجویی

مهلت ارسال آثار: 15 اردیبهشت ماه 1403

زمان برگزاری: 26 و 27 اردیبهشت ماه 1403

معرفی رویداد:

داستان موفقیت و تاریخچه مختصر science slam  اسلم های علمی در سال ۲۰۰۶ در آلمان اختراع و توسعه یافت. اولین اسلم علمی در دارمشتات(Darmstadt) برگزار شد. در سال ۲۰۰۸، مستقل از رویداد در دارمشتات، برای اولین بار یک اسلم علمی در "Haus der Wissenschaft" در براونشوایگ برگزار شد. به دنبال اولین اسلم علمی در هامبورگ در ۲۰۰۹ اتفاق افتاد.
از آن زمان، این ایده بسیار سریع رشد کرده است. در همین حال، اسلم علمی بخش جدایی ناپذیر از ارتباطات علمی در آلمان است و رویدادها تقریباً در هر شهر دانشگاهی آلمان اتفاق می افتد. علاوه بر این، این قالب در چندین کشور اروپایی دیگر شروع به ظهور کرده است و اولین اسلم علمی اروپایی در ژوئن ۲۰۱۴ در کپنهاگ برگزار شد.  موفقیت این قالب تا حدی به این دلیل است که فرصتی برای ارتباط مستقیم بین دانشمندان و مردم فراهم می کند. این تعامل دانشمندان را تشویق می‌کند تا پروژه خود را به شیوه‌ای جذاب و قابل درک ارائه کنند و با انجام این کار، دریچه‌ای را به سوی دنیایی که به ندرت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، باز کند. 

 

پوستر جشنواره ساینس اسلم

کلیدواژه‌ها: Science slam نخستین جشنواره ملی گردهمایی های علمی دانشجویی ساینس اسلم


( ۲ )

نظر شما :