روابط عمومی

تعداد بازدید:۲۳
روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روابط عمومی (Public Relations یا PR) به مجموعه فعالیت‌های استراتژیک و برنامه‌ریزی‌شده‌ای گفته می‌شود که با هدف ایجاد ارتباط مؤثر و متقابل بین یک سازمان، برند یا فرد با مخاطبانش انجام می‌گیرد. این فرآیند شامل مدیریت تصویر، انتشار اخبار مثبت، پاسخگویی به بحران‌ها و تقویت اعتبار از طریق ابزارهایی مانند رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رویدادهاست. روابط عمومی نه‌تنها به دنبال جلب اعتماد عمومی است، بلکه می‌کوشد با شناخت نیازها و انتظارات جامعه، رابطه‌ای پایدار و سازنده برقرار کند. در دنیای امروز، روابط عمومی به یکی از ارکان اساسی موفقیت کسب‌وکارها و نهادها از جمله اُرگانهای دولتی تبدیل شده است.

آخرین ویرایش۲۸ مرداد ۱۴۰۴