به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه
اورژانس شاهرود امسال ۲ هزار و ۸۰۷ مزاحمت تلفنی داشت
دگتر زهره صالح نساج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاسخگویی به نیازهای بیماران، امدادرسانی به حادثه دیدگان، مصدومان تصادفهای شهری و جادهای از جمله اقدامهای کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در سریعترین زمان ممکن بشمار میرود.
وی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی برای کارشناسان این مرکز که ثانیهها را برای کمک به همنوعان مهم میشمارند، شایسته نیست، ابراز کرد: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ شهرستان شاهرود سال ۱۴۰۲ برای پاسخگویی به نیاز بیماران و امدادرسانی به مصدومان حوادث ۲۳ هزار و ۶۵۶ ماموریت را به سرانجام رساندند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود به وسعت جغرافیایی و پراگندگی جمعیتی در شهرستانهای شاهرود و میامی اشاره کرد و گفت: مسافت زیاد بین پایگاهها، برخی وقتها خدمترسانی بهتر به مردم را با چالش روبرو میکند.
دکتر صالح نساج با اشاره به اینکه تقویت سامانه ارتباط رادیویی بیسیم برای سرعت در تماس با کارشناسان اعزامی به محل ماموریت در ۲ نقطه شهرستان انجام شد، ادامه داد: این اقدام برای پوشش ارتباط بهتر در مناطق دور از دسترس و در زمانی که احتمال اخلال در ارتباط تلفنی وجود دارد به منظور کنترل عملیات و خدماترسانی بهتر انجام شد.
راهاندازی سامانه خدماترسانی به ناشنوایان
وی از راهاندازی سامانه پیامکی خدمترسانی نیازهای اورژانسی به جامعه ناشنوایان با همکاری اداره بهزیستی خبر داد و افزود: امسال نشانی و تلفنهای جامعه ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی شهرستان برای ارایه خدمترسانی بهتر با کمترین زمان ممکن در سامانه اورژانس ثبت شد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود گفت: ۲ دستگاه آمبولانسِ نیازمند تعمیر برای پشتیبانی احتمالی و ضروری ناوگان اورژانس این شهرستان بازسازی شد.
دکتر صالح نساج با اشاره به بهره برداری از محل فرود بالگرد اورژانس در روستایی نردین شهرستان میامی، افزود: امسال خدماترسانی به پنج هزار و ۴۵۸ مصدوم در ۲ هزار و ۹۱۳ مورد تصادفات توسط کارشناسان این مرکز انجام شد.
به گفته وی،۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران و مصدومان حوادث در این بازه زمانی به مراکز درمانی برای ادامه روند درمان اعزام شدند.
نظر شما :