به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه

درخشش نام ۳ نفر از اساتید دانشگاه در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۷۵۷۵ اخبار تصویری اخبار متحرک
تعداد بازدید:۱۰۱۳
انتخاب پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دکتر محمدحسن امامیان، دکتر مجید صالحی و دکتر افسانه کرامت از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در آخرین فهرست دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴
درخشش نام ۳ نفر از اساتید دانشگاه در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان

به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود :دکتر گرمابی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ، از انتخاب سه پژوهشگر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود (دکتر محمدحسن امامیان،دکتر مجید صالحی، دکتر افسانه کرامت) در آخرین فهرست دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴خبرداد.

دکتر گرمابی گفت: فهرست دانشمندان برتر استنفورد الزویر شامل بهترین دانشمندان جهان است که در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور، ۱۴۰۳) منتشر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار نمودد :این فهرست ۲ درصد از دانشمندان برتر از سراسر جهان را نشان می‌دهد که تأثیرگذارترین محققان را در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های علمی برجسته می‌کند.

وی گفت :این فهرست که با همکاری الزویر و بر اساس داده‌های اسکوپوس تهیه شده است، به عنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی رهبران علمی جهان عمل می‌کند. پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‎ های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد دیتاست‌ها و محاسبه شاخصی به نام شاخص ترکیبی استنادی (Composite Citation Index)  در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی کرده است. هدف این دیتاست ارائه مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیر استنادی دانشمندان در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است.

 دکتر گرمابی افزود، در شاخص‌های این ارزیابی می‌توان به تعداد مقالات، تعداد ارجاعات به مقالات بدون خود استنادی و تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، شاخص اچ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و یک شاخص ترکیبی با عنوان c-score اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان داشت :قرار گرفتن در میان ۲ درصد از دانشمندان برتر به منزله قدردانی از مشارکت افراد در علم و همچنین نشان دهنده‌ی به رسمیت شناختن جهانی برای برتری تحقیقاتی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، ضمن تبریک این موفقیت به دکتر محمدحسن امامیان، دکتر مجید صالحی و دکتر افسانه کرامت، موفقیت ایشان را در همه‎ ی عرصه‏ های علمی و پژوهشی از خداوند متعال خواستار شد.

 لازم به ذکر است :دکتر محمدحسن امامیان در فهرست پژوهشگران 1% دنیا بر اساس رتبه بندی پایگاه شاخص ‌های اساسی علم (پایگاه ای اس آی ESI) که در 12 سپامبر 2024 انتشار یافته است، نیز قرار دارند.

اسامی پژوهشگران پراستناد برتر جهان به تفکیک دانشگاه و حوزه موضوعی در وبگاه زیر در دسترس است. 

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/7

 


( ۲۰ )

نظر شما :