چک لیست ارزیابی نظرات فراگیران از محتوا و نحوه ارائه برنامه های آموزشی دانشجویان مقطع بالینی دکترای پزشکی عمومی

امتیازات در بخش نظر دهی موارد ارزیابی به صورت زیر می باشد :

عدد 0= کاملا مخالفم

عدد 1= مخالفم

عدد 2= نظری ندارم

عدد 3= موافقم

عدد 4= کاملا موافقم

 

 

کارگروه مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی

مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه

 

 

ارزیابی نظرات فراگیران از محتوا و نحوه ارائه برنامه های آموزشی
  • 0
  • 1- جلسه توجیهی جهت آشنایی دانشجویان در بدو ورود به بخش های آموزشی برگزار می شود.*
    1
  • 2- استاد مشاور تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود در نیمسال اول تحصیلی تعیین می شود.*
    2
  • 3- راهنمایی های لازم از اساتید مشاور تحصیلی دریافت می شود و دانشجویان به ایشان دسترسی دارند.*
    3
  • 4- سایت دانشکده برای اطلاع رسانی از فرآیندها و برنامه های آموزشی همواره به روز می شود.*
    4
  • 5- اساتید مشخص شده (اتند، رزیدنت) در بخش های آموزشی در موعد مقرر و به صورت منظم حضور می یابند.*
    5
  • 6- به مشکلات دانشجویان در پایان هر بخش آموزشی بالینی توسط اساتید مشاور یا آموزش دانشکده به طور مناسب (حسب نیاز) رسیدگی می شود.*
    6
  • 7- از دانشجویان در خصوص کارگاه ها و دوره های مهارتهای بالینی مورد نیاز آنها، نیازسنجی دوره ای انجام می شود.*
    7
  • 8-Must learn ها در گروه آموزشی بالینی تدوین و بروزرسانی شده است.*
    8
  • 9- اساتید طرح درس / دوره دروس بالینی را در ابتدای بخش های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می دهند.*
    9
  • 10- اساتید بر اساس طرح درس / دوره دروس بالینی در بخش های آموزشی آموزش می دهند.*
    10
  • 11- طرح درس/ دوره بروزرسانی شده گروه های آموزشی بالینی در سایت دانشکده قرار می گیرد.*
    11
  • 12- مبانی اصول اخلاقی و مسئولیت پذیری در بخش های آموزشی بالینی رعایت می شود.*
    12
  • 13- اساتید در بخش های آموزشی بالینی از روش های نوین آموزشی (تدریس) به غیر از سخنرانی استفاده می کنند.*
    13
  • 14- بین دروس تئوری و بالینی ارائه شده توسط گروه تناسب وجود دارد.*
    14
  • 15- آموزش دروس تئوری دوره کارآموزی بر اساس Must learn ها و سرفصل های تدوین شده ارائه می گردد.*
    15
  • 16- آموزش دروس بالینی / فیزیوپاتولوژی/ سمیولوژی بر اساس Must learn ها و سرفصل های تدوین شده ارائه می گردد.*
    16
  • 17- پروسیجرهای آموزشی درمانی بر اساس تخصص و تجارب اساتید گروه صورت می گیرد.*
    17
  • 18- اساتید بالینی در دوره کارآموزی / کارورزی از لاگ بوک استفاده می کنند.*
    18
  • 19- شرح وظایف دوره کارآموزی/ کارورزی در لاگ بوک مشخص شده است.*
    19
  • 20- ارزیابی های پایان بخش دانشجویان مطابق طرح درس / دوره دروس بالینی ارائه شده توسط استاد و منابع آموزشی مشخص برگزار می گردد.*
    20
  • 21- نمرات دانشجویان در موعد مقرر اعلام می گردد.*
    21
  • 22- اساتید به حضور منظم دانشجویان در بخش های آموزشی اهمیت می دهند.*
    22
  • 23- برنامه ریزی مشخص برای حضور دانشجویان در بخش های آموزشی وجود دارد.*
    23
  • 24- گزارش صبحگاهی، آموزش درمانگاهی، ژورنال کلاب، مورتالیتی، کنفرانس های درون بخشی، Case report و... طبق برنامه آموزشی بالینی برگزار می گردد.*
    24