پرسشنامه سنجش فرهنگ ایمنی بیمار(HSOPSC)

عنوان فرم
  • نام و نام خانوادگی*نام کامل
    0
  • نوع شیفت :*
    1
  • سن*
    2
  • 3
  • پست سازمانی:*
    4
  • سابقه کار:*
    5
  • سابقه ی کار در واحد فعلی :*
    6
  • لطفا نظر خود را با انتخاب یکی از گزینه های زیر اعلام نمایید.
    7
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند :*
    8
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد ، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود :*
    9
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود ، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد :*
    10
  • تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد :*
    11
  • ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود :*
    12
  • در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد :*
    13
  • سیستم ها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل میکنند :*
    14
  • سوپروایزر/مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده میکند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند :*
    15
  • سوپروایزر/مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند :*
    16
  • زمانیکه فشار کار زیاد می شود ،سوپروایزر/ مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم ، حتی اگر به معنی میانبر زدن ( عدم انجام قسمتی از کار) باشد :*
    17
  • سوپروایزر-مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند. :*
    18
  • کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند. :*
    19
  • در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود. :*
    20
  • پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم. :*
    21
  • کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند :*
    22
  • زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم. :*
    23
  • ر این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند. :*
    24
  • زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند. :*
    25
  • کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند. :*
    26
  • کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند. :*
    27
  • کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسیولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند. :*
    28
  • به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود:*
    29
  • ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم. :*
    30
  • در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم.:*
    31
  • کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود :*
    32
  • کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود:*
    33
  • وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص نوشته می شود تا خود مسیله:*
    34
  • تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد:*
    35
  • کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کا می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار ):*
    36
  • ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد(ایده آل برای مراقبت از بیمار)استفاده می کنیم:*
    37
  • مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد. :*
    38
  • اطلاعات مهم درمورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود(گم می شود):*
    39
  • اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسیله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست:*
    40
  • به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مسیله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد:*
    41
  • واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ نیستند:*
    42
  • کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است:*
    43
  • همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد:*
    44
  • واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند.*
    45
  • در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد:*
    46
  • اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید. :*
    47
  • تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند:*
    48