قوانین و مقررات بیمارستان
مراجعین و بیماران محترم؛ ضمن آرزوی سلامتی برای شما ، جهت سهولت و تسریع در فرآیند پذیرش ، دوره بستری و ترخیص ، به نکات ذیل توجه نمایید :
جهت تشکیل پرونده در هنگام بستری، مدارک لازم شامل: دستور بستری پزشک معالج، کارت شناسائی معتبر ترجیحاً کارت ملی، اصل آزمایشات و رادیوگرافی های انجام شده قبلی را همراه داشته باشید. نوع بیمه پایه و تکمیلی را اطلاع دهید و در صورتی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نمی باشید از مددکار بیمارستان راهنمایی لازم را دریافت نمائید.جهت استفاده از بیمه تکمیلی در اولین فرصت به منشی بخش مراجعه نمایید.(حضور ولی قانونی برای انجام امور درمانی غیراورژانسی بیماران زیر 18 سال ضروریست.)
قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری، کلیه زیور آلات، اشیاء قیمتی و تلفن همراه متعلق به بیمار را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار، بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما را نخواهد داشت.
تاریخ و دستور بستری پزشک معالج بر روی نسخه ، به منزله وجود تخت خالی در بخش مربوطه نبوده و در مواردی ممکن است به دلیل کمبود تخت بستری در بخش ، بیمار برای مدت کوتاهی منتظر بماند، ولی سعی خواهد شد بیمار در همان تاریخ و در اولین فرصت و برحسب اولویت و با رعایت نوبت سایر بیماران بستری گردد.
در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن، سابقه بیماری و یا داشتن حساسیت ( غذایی– دارویی و ...) مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید.
دستبند شناسایی خود را تا زمان خروج از بیمارستان از دست خود جدا نکنید و در صورت نداشتن دستبند به پرستار اطلاع دهید.
در طول حضور در بیمارستان به منظور جلوگیری از انتقال عفونت از شستشوی مکرر دستهای خود و استفاده از محلولهای الکلی موجود در بخش غافل نشوید.
همراه آوردن هر نوع گل و گلدان طبیعی به داخل بخش های بستری ممنوع میباشد.
به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی ،از قرار دادن پتو و لوازم شخصی روی زمین خودداری کنید.
از انجام هر گونه فیلم برداری یا عکس برداری در بیمارستان( مگر با اجازه کتبی از ریاست بیمارستان) خودداری فرمائید.
رعایت قوانین و مقررات جاری کشور از جمله رعایت موازین شرعی، ارزش های دینی و پوشش اسلامی در محیط بیمارستان الزامی می باشد.
همراه گرامی در شیفت صبح و زمان ویزیت بیماران (ساعت 8 الی 12) با توجه به تراکم کاری از حضور در بخش ها خودداری فرمائید.
طبق قانون منع مصرف دخانیات در اماکن عمومی و با هدف حفظ سلامت بیماران و مراجعین ،اکیدا از مصرف دخانیات اجتناب نمائید.
ساعات ملاقات در کلیه بخشها همه روزه از ساعت 15الی 16 می باشد. لذا جهت رعایت حقوق بیماران اکیدا غیر از ساعات ملاقات درخواست ورود به بخش را نداشته باشید.
به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از انتقال عفونت به کودکان خردسال ،تا حد امکان از همراه آوردن کودکان با سن کمتر از 7سال به بیمارستان خودداری فرمائید.
در صورت نیاز به انجام اقدامات تشخیصی و یا درمانی خاص که امکان آن در این بیمارستان مقدور نباشد ، پس ازهماهنگی های لازم ، بیمار با آمبولانس و به همراه یک نفر از کادر درمانی منتقل شده واقدام مورد نظربه انجام خواهد رسید.
اتاق بیمار و تجهیزات موجود در آن نزد بیمارو همراه وی امانت و جزء اموال بیت المال می باشد لذا در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید.
با عنایت به اینکه پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص ، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده ، داروهای بیماران تحویل و نیز پرونده کامل گردد و امور اداری و ... جهت ترخیص به انجام برسد ، فلذا لازم است با صبر و تحمل خود اکیدا از مراجعه به پرستار شیفت ، واحد ترخیص یا سایر پرسنل که منجر به ایجاد اختلال یا تاخیر در روند ترخیص خواهد شد خودداری نمایید.
تهیه کلیه اقلام مصرفی درمانی بیمار در مدت بستری شامل دارو و .... بر عهده بیمارستان می باشد ، مگر در موارد خاص که حتما به صورت حضوری توسط مسئول شیفت به اطلاع شما خواهد رسید . در صورت تماس تلفنی افراد ناشناس جهت تهیه دارو یا واریز وجه و... ، از هرگونه انتقال وجه با هر عنوان به افراد خودداری نموده، مراتب را به مسئول بخش اطلاع دهید.همچنین پرداخت کلیه هزینه های فوق صرفا از طریق صندوق های بیمارستان می باشد.
در مورد حوادث ترافیکی و تصادفات ارائه کلیه خدمات درمانی مربوطه فقط با ارائه گزارش اورژانس 115 و گواهی مراجع انتظامی رایگان می باشد .
نکات قابل توجه بیمارانی که طبق تشخیص پزشک معالج و یا پرستار بخش نیاز به همراه دارند:
الف- گرفتن کارت حضور همراه از واحد نگهبان یا مسئول پرستاری بخش بستری
د- بیماران اکیدا بدون هماهنگی با سرپرستار یا مسئول شیفت ، بخش یا اتاق خود را ترک ننمایید. در صورت نیاز خارج شدن بیمار از بخش و ... حتما مراتب را با کادرپرستاری بخش هماهنگ نمایید. برای خروج بیمار از بیمارستان ، انجام ترخیص و داشتن برگه خروج ( ترخیص ) الزامی است.
باتوجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز پارکینگ، ورود وسایل نقلیه همراهان به بیمارستان مقدور نمی باشد.درموارد ضروری جهت انتقال بیمار به اورژانس بیمارستان،به سرعت پس از تخلیه/سوار شدن بیمار، خودرو خود را به خارج بیمارستان هدایت نمایید.
در هنگام ترخیص ، مدارک مورد نیاز جهت ادامه درمان و یا مراجعات بعدی را از واحد مدارک پزشکی ، مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر از واحد درآمد و مدارک درمانی بیمار شامل خلاصه پرونده و نیز کد رهگیری و یا نسخه را از ایستگاه پرستاری دریافت نمایید.
در صورت بروز هرگونه شکایت از افراد یا کادر درمانی ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی می توانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسول رسیدگی به شکایات بیمارستان نمایید. در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نموده ویا از طریق شماره تلفن مربوطه که به صورت اطلاعیه روی دیوار بخش اطلاع رسانی شده است با مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان در میان بگذارید.
تلفن ثابت : 32366797 تلفن همراه : 09121732431 شماره پیامک : 3000141458
شکایات آنی و بسیار مهم همان لحظه و سایر شکایات طبق اولویت حداکثر ظرف مدت 3 روز بررسی و نتیجه به شما اعلام خواهد شد .
شایان ذکر است در سایت اینترنتی بیمارستان خدمات قابل ارائه در بیمارستان معرفی گردیده است. درصورت داشتن هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا نظر جهت ارتقاء خدمات به مراجعین و بیماران مراتب را بصورت مکتوب به حوزه ریاست بیمارستان تحویل فرمایید. ما از هیچ تلاشی برای بهبودی و سلامت بیماران عزیز دریغ نخواهیم کرد .
قابل ذکر است:
محل بوفه بیمارستان در طبقه همکف در راهروی شماره یک می باشد.
محل عابر بانک ها در طبقه همکف می باشد.
فتوکپی در طبقه همکف راهروی شماره یک ( روبروی بوفه ) و ساعت کار از 8 صبح تا 5 بعد ظهر می باشد.
پذیرش در محل راهروی یک ساختمان اورژانس می باشد.
با آرزوی سلامتی ، شادابی و موفقیت شما