اهداف و فعالیت ها

 

هدف کلی:

تربیت و تامین نیروهای کارآمد و توانمند با اخلاق و حرفه ای

 

اهداف اختصاصی:

  • ترویج آموزشی های بالینی استاندارد به اساتید به ویژه اساتید بالینی
  • ترویج ارزشیابی بالینی استاندارد به اساتید به ویژه اساتید بالینی
  • توسعه آموزش در مراکز آموزشی و درمانی با تاکید بر فرآیندهای یاددهی و یادگیری بالینی
  • ترویج و توسعه اخلاق حرفه ای رفتاری در تمام سطح دانشگاه به ویژه مراکز آموزشی درمانی
  • تشویق و ترغیب اساتید بالینی در به کارگیری روش های یاددهی و یادگیری بالینی

 

وظایف:

  • تشکیل دفاتر توسعه در مراکز آموزشی درمانی
  • برگزاری کاره ها و جلسات آموزشی برای مسئولین دفاتر توسعه
  • برگزاری کارگاه های فرآیند یاددهی و یادگیری  با تاکید برآموزش بالینی جهت اساتید به ویژه اساتید بالینی
  • برگزاری مورنینگ ریپورت های مشترک با اخلاق حرفه ای
  • برگزاری آموزش بالینی مبتنی بر شواهد
  • راه اندازی Skill Lab در مراکز آموزشی درمانی
  • تجهیز تجهیز Skill Lab مراکز به مولاژهای مرتبط با رشته، سطح و مقطع دانشجویان
  • انتخاب مسئول Skill Lab در مراکز آموزشی درمانی
  • نظارت مرکز مطالعات بر نحوه عملکرد Skill Lab
  • نظارت بر تکمیل و تجهیز و رفع عملکردهای Skill Lab با حمایت معاونت آموزشی دانشگاه
  • برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته پزشکی و علوم پزشکی
  • راه اندازی Log book الکترونیکی
  • نظارت بر تکمیل Log book ها
  • ارزیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان در محیط های بالینی
  • ارزیابی اساتید از دیدگاه مدیر گروه و مدیر EDO و خود ارزیابی و ارزیابی از دیدگاه همکار در مراکز آموزشی

 

مشمول:

 توسعه بیمارستان ها به مسئولین و معاونین آموزشی و اعضا هیات علمی بالینی و دانشجویان را شامل می شود

 

بهره وری از نتایج:

از تصمیمات این کمیته در خصوص ارتقا آموزش کیفی و کمی بالینی و مشاوره در جهت بهبود کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری بالینی استفاده می شود.