اهداف و فعالیت ها
هدف کلی:
تربیت و تامین نیروهای کارآمد و توانمند با اخلاق و حرفه ای
اهداف اختصاصی:
- ترویج آموزشی های بالینی استاندارد به اساتید به ویژه اساتید بالینی
- ترویج ارزشیابی بالینی استاندارد به اساتید به ویژه اساتید بالینی
- توسعه آموزش در مراکز آموزشی و درمانی با تاکید بر فرآیندهای یاددهی و یادگیری بالینی
- ترویج و توسعه اخلاق حرفه ای رفتاری در تمام سطح دانشگاه به ویژه مراکز آموزشی درمانی
- تشویق و ترغیب اساتید بالینی در به کارگیری روش های یاددهی و یادگیری بالینی
وظایف:
- تشکیل دفاتر توسعه در مراکز آموزشی درمانی
- برگزاری کاره ها و جلسات آموزشی برای مسئولین دفاتر توسعه
- برگزاری کارگاه های فرآیند یاددهی و یادگیری با تاکید برآموزش بالینی جهت اساتید به ویژه اساتید بالینی
- برگزاری مورنینگ ریپورت های مشترک با اخلاق حرفه ای
- برگزاری آموزش بالینی مبتنی بر شواهد
- راه اندازی Skill Lab در مراکز آموزشی درمانی
- تجهیز تجهیز Skill Lab مراکز به مولاژهای مرتبط با رشته، سطح و مقطع دانشجویان
- انتخاب مسئول Skill Lab در مراکز آموزشی درمانی
- نظارت مرکز مطالعات بر نحوه عملکرد Skill Lab
- نظارت بر تکمیل و تجهیز و رفع عملکردهای Skill Lab با حمایت معاونت آموزشی دانشگاه
- برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته پزشکی و علوم پزشکی
- راه اندازی Log book الکترونیکی
- نظارت بر تکمیل Log book ها
- ارزیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان در محیط های بالینی
- ارزیابی اساتید از دیدگاه مدیر گروه و مدیر EDO و خود ارزیابی و ارزیابی از دیدگاه همکار در مراکز آموزشی
مشمول:
توسعه بیمارستان ها به مسئولین و معاونین آموزشی و اعضا هیات علمی بالینی و دانشجویان را شامل می شود
بهره وری از نتایج:
از تصمیمات این کمیته در خصوص ارتقا آموزش کیفی و کمی بالینی و مشاوره در جهت بهبود کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری بالینی استفاده می شود.