اهداف و فعالیت ها
اهداف اختصاصی:
- بهینه سازی فرآیند ارزشیابی فراگیران در حیطه های شناختی ، مهارتی، نگرشی و صلاحیت و توانمندی آنان
- ارتقاء فرآیند ارزشیابی اعضای هیأت علمی در ابعاد مختلف
- بهینه سازی فرآیند ارزشیابی برنامه ها و کوریکولوم های آموزشی
- ارتقاء فرآیند آزمون ها با تجزیه و تحلیل روشهای ارزشیابی
- توسعه روش های نوین ارزشیابی در همه سطوح ارزشیابی
- بهینه سازی روشهای ارزشیابی درونی هم راستا با ارزشیابی بیرونی
- توسعه روش های پژوهش در آموزش در بعد ارزشیابی در همه سطوح
- تقویت نقش ارزشیابی استاد در بهبود کیفیت آموزش
فعالیت ها:
- تشکیل کمیته ارزشیابی
- برگزاری جلسات مستمر در خصوص بهینه سازی ارزشیابی ها، فراگیران، اعضای هیأت علمی، برنامه و ...
- بازنگری و بازبینی فرم های ارزشیابی وزارت متبوع در همه سطوح
- طراحی و تدوین ابزار ارزشیابی مناسب برای هر یک از موارد ارزیابی نتایج
- ارزیابی نتایج روش های پژوهشی در بعد ارزشیابی و استفاده از نتایج پژوهش های مربوطه در بهینه سازی ارزشیابی
- تجزیه و تحلیل سوالات امتحانی
- بهینه سازی روشهای ارزشیابی بالینی (چک لیست ها، Log book ، OSKE، OSPE، DOPS)
- راه اندازی Log book الکترونیکی
- ارزیابی کیفیت آموزش از دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان
- تهیه و تدوین ابزارهای ارزیابی آموزش مجازی
- ارزیابی تجهیزات و منابع فیزیکی آموزش
- پایش عملکرد دفاتر توسعه طبق برنامه تنظیمی
- تهیه چک لیست و ابزار پایش عملکرد دفاتر توسعه
- توانمندسازی مدیران دفاتر توسعه و کارشناسان در روند ارزشیابی در تمام سطوح
- نظارت بر روند ارزشیابی دانشکده ها و دفاتر توسعه در تمام سطوح در دانشکده های مربوطه
- ارائه بارخورد ارزشیابی به اساتید به صورت الکترونیکی یا کاغذی طبق برنامه تنظیمی
- نظم دهی فیزیکی و الکترونیکی فضای واحد ارزشیابی در راستای حفظ محرمانگی و دسترسی سریع به نتایج
- تهیه فلوچارت جهت روند ارزشیابی ها در تمام سطوح