اهداف و فعالیت ها
اهداف اختصاصی:
- بهینه سازی فرآیند ارزشیابی فراگیران در حیطه های شناختی ، مهارتی، نگرشی و صلاحیت و توانمندی آنان
- ارتقاء فرآیند ارزشیابی اعضای هیأت علمی در ابعاد مختلف
- بهینه سازی فرآیند ارزشیابی برنامه ها و کوریکولوم های آموزشی
- ارتقاء فرآیند آزمون ها با تجزیه و تحلیل روشهای ارزشیابی
- توسعه روش های نوین ارزشیابی در همه سطوح ارزشیابی
- بهینه سازی روشهای ارزشیابی درونی هم راستا با ارزشیابی بیرونی
- توسعه روش های پژوهش در آموزش در بعد ارزشیابی در همه سطوح
- تقویت نقش ارزشیابی استاد در بهبود کیفیت آموزش
فعالیت ها:
- تشکیل کمیته ارزشیابی
- تهیه و تدوین برنامه عملیاتی کمیته
- برگزاری جلسات مستمر در خصوص بهینه سازی ارزشیابی ها، فراگیران، اعضای هیأت علمی، برنامه و ...
- بازنگری و بازبینی فرم های ارزشیابی وزارت متبوع در همه سطوح
- طراحی و تدوین ابزار ارزشیابی مناسب برای هر یک از موارد ارزیابی نتایج
- ارزیابی نتایج روش های پژوهشی در بعد ارزشیابی و استفاده از نتایج پژوهش های مربوطه در بهینه سازی ارزشیابی
- تجزیه و تحلیل سوالات امتحانی ( کمی و کیفی)
- بهینه سازی روشهای ارزشیابی بالینی (چک لیست ها ، Log book ، OSKE، OSPE، DOPS )
- راه اندازی Log book الکترونیکی
- ارزیابی کیفیت آموزش از دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان
- پایش عملکرد واحد خود با توجه به برنامه عملیاتی و برنامه راهبردی مرکز
- تهیه و تدوین ابزارهای ارزیابی آموزش مجازی
- ارزیابی تجهیزات و منابع فیزیکی آموزش
- پایش عملکرد دفاتر توسعه طبق برنامه تنظیمی
- تهیه چک لیست و ابزار پایش عملکرد دفاتر توسعه
- توانمندسازی مدیران دفاتر توسعه و کارشناسان در روند ارزشیابی در تمام سطوح
- نظارت بر روند ارزشیابی دانشکده ها و دفاتر توسعه در تمام سطوح در دانشکده های مربوطه
- ارائه بارخورد ارزشیابی به اساتید و مسئولین ذیربط به صورت الکترونیکی یا کاغذی طبق برنامه تنظیمی
- نظم دهی فیزیکی و الکترونیکی فضای واحد ارزشیابی در راستای حفظ محرمانگی و دسترسی سریع به نتایج
- تهیه فلوچارت جهت روند ارزشیابی ها در تمام سطوح
- برگزاری جلسات ادواری
- شرکت در جلسات برحسب ضرورت
- هدایت و نظارت بر فرآیندهای ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمو نها باهدف ارتقای کیفی آزمو نها
- نظارت برحسن اجرای آیین نامه ها،قوانین ومقررات مصوب توسط واحدهاومراکزتابعه
- نظارت بر رعایت چگونگی اجرای قوانین ، آیین نامه ها ، ضوابط ، استانداردها و دستورالعمل های ابلاغ شده در خصوص کوریکولوم های آموزشی
- پایش و نظارت بر عملکرد دفاتر توسعه تابعه و ارائه بازخورد لازم و مستمر و پیگیری و اقدام تا رفع نواقص و انجام اصلاحات لازم
- تدوین و بازنگری ابزارهای پایش و شاخص های مورد نیاز برای ارزیابی حوزه های تحت پوشش
- ارزشیابی از اساتید در پایان هر نیم سال تحصیلی
- انجام دوره های ارزشیابی اساتید و ارسال کارنامه و گزارش ها مربوط به کمیته ارتقای اعضای هیات علمی
- انجام دوره های ارزشیابی دروس در دانشکده های تابعه و ارسال بازخورد برای ارتقای سطح آموزش دروس
- ارزیابی آزمون بورد و ارسال نتایج به دبیرخانه شورای تخصصی